Державний навчальний заклад
«Золотоніський професійний ліцей»
Кабацкова Алла Миколаївна,
викладач історії та правознавства
Спеціаліст вищої категорії
Тема, над якою працює: «Мотивація навчальної діяльності на уроках суспільних дисциплін»
Назва матеріалу:
Збірник історичних диктантів
Анотація:
Збірник містить визначення основних історичних понять і термінів, подій і дат, ілюстрації та історичні диктанти, спрямовані на творчу співпрацю викладача та учня, створення атмосфери зацікавленості на уроці, вони покращують логічне мислення та пам’ять.
Даний збірник історичних диктантів доцільний при актуалізації опорних знань і тематичному оцінюванні навчальних досягнень учнів як в усній так і в письмовій формі, при виконанні домашнього завдання та для роботи на уроках і під час самостійного опанування матеріалом.
Даний матеріал є цікавим для позакласної роботи при підготовці викладача до проведенняісторичнихвікторин, бліц-турнірів, історичнихігор.
Історичні диктанти підібрані відповідно до тем, що вивчаються з предмету історія України на I курсі.
Даний збірник історичних диктантів рекомендовано для викладачів історії ПТНЗ та загальноосвітніх шкіл.
Обсяг матеріалу: 50 сторінок
Матеріли схвалено педагогічною радою ДНЗ «Золотоніський професійний ліцей», протокол № 12 , від 26. 04. 15.
Зміст
- Передмова
- Історичні диктанти
- Використана література
Передмова
Історичний диктант – один із видів роботи, що дає змогу швидко і різнобічно перевірити знання учнів. Цей вид, незважаючи на всі зміни в класичному списку форм і методів, залишається актуальним. Історичні диктанти можна використовувати на різних етапах уроку залежно від мети:
- для перевірки засвоєних знань;
- їх актуалізації;
- закріплення вивченого ;
- створення умов для проведення творчо – пошукової, інтерактивної діяльності.
Історичні диктанти виконуються в зошиті чи на окремих аркушах, можливе їх проведення в усній формі.
Такі диктанти сприяють економії часу на уроці,дозволяють застосовувати різноманітні способи перевірки (фронтальна, вибіркова, само – та взаємоперевірка). Забезпечують прозорість оцінювання. Викладач може трансформувати диктанти в інші види робіт (картки для індивідуального опитування, тестові завдання).
Історичні диктанти можна поділити на такі різновиди:
1 Рефлективні:
- Класичний, хронологічний, які вимагають короткої відповіді на запитання;
- Вибірковий;
- «Незакінчене речення»;
- Термінологічний, що потребує знання теоретичного матеріалу;
- Комбінований, який містить елементи як класичного, так і диктанту «Незакінчене речення».
2. Пошуково – творчі :«Третє зайве», «Мішанка», які передбачають виявлення зв’язків у виучуваному матеріалі.
Такі диктанти мають на меті глибоке засвоєння матеріалу завдяки процесу синтезування.
Історичні диктанти поліпшують логічне мислення, примушують працювати пам’ять, розвивають творчі здібності учнів.
Завдання складено згідно Програми з історії України для учнів 10 – 11 класів, рівень стандарту.
Рекомендовано для викладачів історії України ПТНЗ та загальноосвітніх шкіл.
|