Участь у щорічній обласній виставці педагогічних технологій «Профтехосвіта Черкащини - 2015» з 15 по 19 червня 2015 року та представлення на виставку роботи – посібник «Збірник історичних диктантів».
Передмова
Історичний диктант – один із видів роботи, що дає змогу швидко і різнобічно перевірити знання учнів. Цей вид, незважаючи на всі зміни в класичному списку форм і методів, залишається актуальним. Історичні диктанти можна використовувати на різних етапах уроку залежно від мети:
- для перевірки засвоєних знань;
- їх актуалізації;
- закріплення вивченого ;
- створення умов для проведення творчо – пошукової, інтерактивної діяльності.
Історичні диктанти виконуються в зошиті чи на окремих аркушах, можливе їх проведення в усній формі.
Такі диктанти сприяють економії часу на уроці,дозволяють застосовувати різноманітні способи перевірки (фронтальна, вибіркова, само – та взаємоперевірка). Забезпечують прозорість оцінювання. Викладач може трансформувати диктанти в інші види робіт (картки для індивідуального опитування, тестові завдання).
Історичні диктанти можна поділити на такі різновиди:
1 Рефлективні:
- Класичний, хронологічний, які вимагають короткої відповіді на запитання;
- Вибірковий;
- «Незакінчене речення»;
- Термінологічний, що потребує знання теоретичного матеріалу;
- Комбінований, який містить елементи як класичного, так і диктанту «Незакінчене речення».
2. Пошуково – творчі :«Третє зайве», «Мішанка», які передбачають виявлення зв’язків у виучуваному матеріалі.
Такі диктанти мають на меті глибоке засвоєння матеріалу завдяки процесу синтезування.
Історичні диктанти поліпшують логічне мислення, примушують працювати пам’ять, розвивають творчі здібності учнів.
Завдання складено згідно Програми з історії України для учнів 10 – 11 класів, рівень стандарту.
Рекомендовано для викладачів історії України ПТНЗ та загальноосвітніх шкіл.
|